woensdag 27 april 2011

Roosje

Terwijl ik in de keuken brood aan het smeren was zaten Owen en Zara samen in hun boekenkast te rommelen.
Ik hoorde dat Owen het over Roosje had en dat zara zachtjes moest aaien. Maar even gaan kijken dan, want poesjes en hele kleine kindjes gaan niet altijd goed samen. Straks heeft ze er geen zin in en krabt ze Zaartje.
Ik kom kijken en zie Roosje voor de boekenkast liggen. Ze slaapt zegt Owen.
Ik zie het al, zo stil ligt ze echt niet te slapen als er twee van die koters aan je zitten te plukken.
Roosje is niet meer.....
Ik zet Zara in de box en zet Owen op schoot en vertel hem wat er gebeurd is. Roosje is dood en is in de poezenhemel. Roosje is heel oud geworden en is in slaap gevallen en wordt nooit meer wakker.
Hij huilt, snapt dat Roosje nooit meer terug komt, en vraagt twee tellen later of de tv aan mag.
Samen zoeken we een mooi dekentje uit en rollen haar er in. Vanmiddag als papa thuiskomt gaan we haar samen begraven, in de tuin naast Tijger.
En dan heb je een mannetje dat zich afvraagt hoe dat nou kan. Roosje is in de poezenhemel en we gaan haar begraven. De hemel is toch niet in de grond? Leg dat maar eens uit. Dan wordt het wel heel ingewikkeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten